Pierwsze spotkanie w ramach programu Debaty Oksfordzkie. Młodzieżowy dialog w Małej Ojczyźnie za nami.
Pierwsze spotkanie w ramach programu Debaty Oksfordzkie. Młodzieżowy dialog w Małej Ojczyźnie za nami.
8 stycznia 2024 r. uczniowie klas ósmych oraz siódmych wzięli udział w dwugodzinnym spotkaniu w Domu Kultury, które poświęcone było tajnikom debaty oksfordzkiej. Młodzież poznała specyfikę tej metody prowadzenia dyskusji, którą w przystępny sposób przedstawił prowadzący spotkanie pan Kacper Nowina-Konopka, wiceprezes Krakowskiego Stowarzyszenia Mówców.
Po części teoretycznej uczestnicy programu przystąpili do warsztatów. Zadaniem czteroosobowych grup było przygotowanie debaty na temat: „Gry komputerowe są bardziej wartościowe niż gry planszowe”. Po kilkunastu minutach pracy zespołowej wylosowane grupy miały zaprezentować wyniki swych działań. Do tego niełatwego zadania los wyznaczył uczniów naszej szkoły. W debacie „pokazowej” wzięli udział chłopcy z klasy 8 a. W roli obrońców tezy pierwszeństwa gier komputerowych przed planszowymi wystąpili: Antoni Różycki, Adrian Łątka, Dominik Dymon oraz Jakub Wrona. Opozycję do tej tezy prezentowali: Borys Różycki, Szymon Borczyk, Filip Łątka oraz Mateusz Adamczyk. Debata posiadała elementy wprowadzenia, argumentacji, kontrargumentacji, komentarzy do wypowiedzi stron oraz podsumowania.
Gratulujemy chłopcom odwagi. Musieli zmierzyć się z niełatwym, jak się okazało zadaniem – poradzić sobie z tremą związaną z wystąpieniem przed szerokim gronem odbiorców. Uczniowie z zainteresowaniem śledzili debatę kolegów, a ich wystąpienia nagrodzili gromkimi brawami.
Spotkanie bardzo podobało się młodzieży, która nie może doczekać się kolejnych warsztatów.
Szkolnymi koordynatorami projektu są nauczycielki historii i wiedzy o społeczeństwie: p. Bernadeta Baran oraz p. Beata Gut – Lisak przy współpracy z polonistkami: p. Anną Szeląg oraz p. Renatą Gąsior.