Szkoła Podstawowa w Tuchowie
AktualnościEco-green light for learning in travel

Wyjazd uczniów do Rumunii w projekcie Erasmus+

Środa
Ten pięknie zapowiadający się dzień zaczęliśmy od pysznego śniadania. Później, o wczesnej porze udaliśmy się w daleką podróż do Zamku Bran w Transylwanii. Tam zwiedziliśmy wiele wystaw i komnat słynnego hrabiego Blada Teresa, którego uważa się za pierwowzór Drakuli. Po zamku oprowadzał nas sympatyczny przewodnik który opowiadał o słynnym wampirze i związanymi z nim historiami. Po zwiedzaniu poszliśmy na pyszną pizzę. Gdy najedzeni wyszliśmy z restauracji, poszliśmy kupić pamiątki i zrobić kilka zdjęć. W drodze powrotnej integrując się z rówieśnikami z Rumunii, uczyliśmy ich polskiego języka. Na koniec dnia w hotelu zjedliśmy kolację i deser wspominając ten wspaniały dzień.
Czwartek
Ten równie atrakcyjny dzień jak wcześniejsze zaczęliśmy od pożywnego śniadania. Po zjedzeniu wybraliśmy się do szkoły. Tam integrując się z innymi grupami, tańczyliśmy tańce narodowe Rumuni. Po zakończeniu zabawy próbowaliśmy kilku tradycyjnych dań tego kraju. Gdy się najedliśmy, wyruszyliśmy na lotnisko. Czekaliśmy tam dłuższą chwilę na lot do Wiednia, gdzie mieliśmy mieć przystanek w podróży.
Pozwiedzaliśmy lotnisko i kupiliśmy kilka pamiątek. Zjedliśmy przekąski, które mieliśmy w plecakachi i wyruszyliśmy w dalszą podróż. Lot minął nam bardzo szybko, a po wyjściu z lotniska pojechaliśmy pociągiem na stację coś zjeść. Gdy się posililiśmy po długiej podróży, pojechaliśmy tramwajem do naszego mieszkania. Tam zakończyliśmy ten ciekawy dzień.
Piątek ostatni etap podróży – nasz dzień w Wiedniu
Nasz dzień rozpoczęliśmy od zjedzenia pysznego śniadania, które sami przygotowaliśmy. Po zjedzeniu posiłku zebraliśmy się i wyruszyliśmy tramwajem na Radetzkyplatz. Następnie udaliśmy się do Domu Hundertwassera (Hundertwasserhaus), aby podziwiać piękne, kolorowe budynki. Później wybraliśmy się na zakupy kilku pamiątek i odwiedziliśmy Katedrę św. Szczepana. W drodze do Hofburga przeszliśmy przez Graben oraz Muzeum Cesarzowej Sisi. Następnym punktem naszej trasy był Heldenplatz, znajdujący się naprzeciw Hofburga, oraz Volksgarten – piękny ogród ze Świątynią Tezeusza w stylu greckim oraz różami posadzonymi dookoła. Później udaliśmy się na plac Ratusza (Rathausplatz) oraz pod budynek Parlamentu. W drodze na plac Marii Teresy minęliśmy Grete-Rehor-Park. Po przejściu między budynkami Muzeum Historii Naturalnej oraz Muzeum Historii Sztuki dotarliśmy do centrum sztuki, zwanego MuseumsQuartier. Ponieważ nie mieliśmy dużo czasu, skorzystaliśmy z windy na taras widokowy MQ Libelle. Po podziwianiu panoramy Wiednia z góry udaliśmy się na pyszny obiad do pizzerii. Pizza, którą zjedliśmy, dodała nam energii na dalsze zwiedzanie. Po posiłku udaliśmy się na Karlsplatz. Metrem (U-bahn) dotarliśmy do Stadtparku, gdzie mogliśmy podziwiać piękną naturę. Następnie udaliśmy się do Wien Mitte, aby skorzystać z CAT-a (City Airport Train), aby dojechać na lotnisko, skąd wylecieliśmy do Krakowa. Nasza podróż minęła szybko. Z Krakowa bez problemów dotarliśmy do Tuchowa. Wszyscy uczestnicy wyjazdu Erasmus+ do Rumunii z przystankiem w Wiedniu byli bardzo zadowoleni z przebiegu wyjazdu i polecają innym udział w takich projektach. Serdecznie dziękujemy naszemu uczniowi Wojtkowi, który dzięki swojej wiedzy o Wiedniu przygotował plan wycieczki oraz opowiedział nam o odwiedzonych miejscach.