Szkoła Podstawowa w Tuchowie
AktualnościPO WER III

“Time to say goodbye”

Dzień 11 pobytu uczniów w Portugalii podczas projektu „Ponadnarodowa Mobilność Uczniów”

Dzisiaj nadszedł nasz ostatni dzień w szkole w Barcelos. Wstaliśmy wcześnie rano, zjedliśmy śniadanie i wyruszyliśmy. Razem z naszymi portugalskimi kolegami udaliśmy się na zajęcia związane z naszym projektem. Były między innymi: prezentacje talerza zdrowia i piramidy zdrowego żywienia, pogadanki o zaburzeniach odżywiania oraz o stresie, który ma szkodliwy wpływ na nasz organizm i samopoczucie. Podczas pracy w grupach rozwiązywaliśmy quiz sprawdzający wiedzę na temat zdrowego stylu życia. Na koniec przetestowaliśmy naszych kolegów z Portugalii z wiedzy, jaką przekazaliśmy im o Polsce. Po obiedzie pojechaliśmy na wycieczkę do Viany do Castelo.

Gdy przyjechaliśmy na miejsce, ujrzeliśmy piękny widok. Viana do Castelo leży tuż przy oceanie i właśnie tutaj rzeka Douro wpada do Oceanu Atlantyckiego. Z góry, gdzie znajduje się również majestatyczny kościół Santuario do Sagrado Coração de Jesus, Monte de Santa Luzia, idealnie widać całe miasto. National Geographic twierdzi, że widok spod tego kościoła to jedna z “najpiękniejszych panoram na świecie”. Cieszymy się, że mieliśmy okazję zobaczyć go na własne oczy. Później zwiedzaliśmy centrum miasta.

Pod koniec dnia, spotkaliśmy się aby podsumować całą mobilność. Spotkanie to było pełne uśmiechu, miłych wspomnień i wzruszeń. Każdy z nas otrzymał też certyfikat potwierdzający uczestnictwo w projekcie „Ponadnarodowa Mobilność Uczniów”.

Tak minął dzień jedenasty, nasz ostatni dzień w Portugalii. Jest to wyjazd, którego nigdy, przenigdy nie zapomnimy.

Opracowanie: Emilia Michałek (we współpracy z opiekunami mobilności)