“Time to say goodbye”

Dzień 11 pobytu uczniów w Portugalii podczas projektu „Ponadnarodowa Mobilność Uczniów”

Dzisiaj nadszedł nasz ostatni dzień w szkole w Barcelos. Wstaliśmy wcześnie rano, zjedliśmy śniadanie i wyruszyliśmy. Razem z naszymi portugalskimi kolegami udaliśmy się na zajęcia związane z naszym projektem. Były między innymi” prezentacje talerza zdrowia i piramidy zdrowego żywienia, pogadanki o zaburzeniach odżywiania oraz o stresie, który ma szkodliwy wpływ na nasz organizm i samopoczucie. Podczas pracy w grupach rozwiązywaliśmy quiz sprawdzający wiedzę na temat zdrowego stylu życia. Na koniec przetestowaliśmy naszych kolegów z Portugalii z wiedzy, jaką przekazaliśmy im o Polsce. Po obiedzie pojechaliśmy na wycieczkę do Viany do Castelo.

Gdy przyjechaliśmy na miejsce, ujrzeliśmy piękny widok. Viana do Castelo leży tuż przy oceanie i właśnie tutaj rzeka Douro wpada do Oceanu Atlantyckiego. Z góry, gdzie znajduje się również majestatyczny kościół Santuario do Sagrado Coração de Jesus, Monte de Santa Luzia, idealnie widać całe miasto. National Geographic twierdzi, że widok spod tego kościoła to jedna z “najpiękniejszych panoram na świecie”. Później zwiedzaliśmy centrum miasta.

Pod koniec dnia, spotkaliśmy się aby podsumować całą mobilność. Spotkanie to było pełne uśmiechu, miłych wspomnień i wzruszeń.

Tak minął dzień jedenasty, nasz ostatni dzień w Portugalii. Jest to wyjazd, którego nigdy, przenigdy nie zapomnimy.

Opracowanie: Emilia Michałek (we współpracy z opiekunami mobilności)