Szkoła Podstawowa w Tuchowie
AktualnościPO WER III

“Keep calm, sit back and relax”

Poniedziałek – Dzień 8 pobytu uczniów w Portugalii podczas projektu „Ponadnarodowa Mobilność Uczniów”
Dzisiaj po dwugodzinnej drodze autokarem zwiedzaliśmy miejscowość Peso da Régua w dolinie rzeki Douro, rejonie słynącym z winnic. Przechodząc mostem zobaczyliśmy niesamowite krajobrazy, które na długo zostaną w naszej pamięci. Podczas zwiedzania okolicy wykonywaliśmy zadanie projektowe – myśleliśmy nad tym, jakie można wprowadzić do naszej szkoły rozwiązania, aby móc się w niej zrelaksować. Wśród naszych propozycji były między innymi: stół do ping ponga dostępny na przerwach, strefa ciszy, bilet na darmowy owoc za dobre zachowanie, dystrybutor z wodą na korytarzu dostępny dla wszystkich, sala do jogi. Po „burzy mózgów” wszyscy chętnie poszliśmy na obiad w restauracji. Następnie udaliśmy się do galerii handlowej, aby odwiedzić kilka sklepów, zjeść portugalski deser, a przy okazji ćwiczyć umiejętności językowe. Po udanej wycieczce wróciliśmy do hotelu na kolację. Przez cały dzień towarzyszyły nam piękne widoki i fantastyczny nastrój. Ten długi spacer był doskonałym relaksem w otoczeniu pięknej przyrody Portugalii.
Opracowanie: Anna Styrkowiec (we współpracy z opiekunami mobilności)