Szkoła Podstawowa w Tuchowie
AktualnościZdjęcia SP

,,Przez porażkę do sukcesu’’, czyli wyjątkowe spotkanie w Krakowie

,,Każda porażka jest szansą, żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej’’

(Henry Ford)

W dniu 12 czerwca 2017 r. w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa, w Sali Miedzianej odbyło się uroczyste podsumowanie XIII Małopolskiego Konkursu Literackiego ,,Przez porażkę do sukcesu’’.

Konkurs Literacki odbył się pod patronatem: Konsula Honorowego Królestwa Danii – Janusza Kahla, Prezydenta Miasta Krakowa – Jacka Majchrowskiego, Przewodniczącego Rady Miasta Krakowa – Bogusława Kośmidera, Małopolskiego Kuratora Oświaty –Barbary Nowak, Muzeum Historycznego Miasta Krakowa oraz pod opieką merytoryczną Towarzystwa Naukowego Doktorantów Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Organizatorem konkursu była Szkoła Podstawowa Nr 101 im. Hansa Christiana Andersena w Krakowie.

W uroczystości uczestniczyli: asystent Konsula Honorowego Królestwa Danii – Katarzyna Kostia, profesor Czesław Dźwigaj oraz przedstawiciele Prezydenta i Rady Miasta Krakowa, Kuratorium Oświaty w Krakowie, Muzeum Historycznego.

Podczas podsumowania części literackiej konkursu nagrodę za II miejsce w województwie odebrała Agata Janusz, uczennica klasy V b. Natomiast nagrodę za III miejsce –Aleksandra Walocha z kl. IV b. Wyróżnienie otrzymał Jakub Łątka z kl. V c.

Uczniów klas piątych przygotowała Katarzyna Skrzyniarz. Aleksandra, czwartoklasistka, pracowała pod moim kierunkiem.

Nauczyciele SP nr 101 i goście odczytywali fragmenty nagrodzonych prac.

Potem nastąpiło nagrodzenie laureatów XIII edycji Małopolskiego Konkursu Plastycznego, którego dokonał profesor Cz. Dźwigaj. Po raz pierwszy z naszej szkoły uczniowie wzięli udział w tym konkursie. Karolina Lisiak z kl. IV c zdobyła III miejsce. Uczennicę przygotował Stanisław Maniak – nauczyciel plastyki.

Po raz drugi nasza szkoła dzięki osiągniętym wynikom otrzymała nagrodę (oprawioną w skórę książkę ,,Krzyżacy’’) Małopolskiego Kuratora Oświaty dla Zespołu Szkół w Tuchowie za zwycięstwo w XIII Małopolskim Konkursie Literackim i Plastycznym ,,Przez porażkę do sukcesu’’.

Dodam, że na konkurs literacki można było wysłać maksymalnie 3 prace, a na plastyczny – 5.

Uroczystość uświetnił chór szkolny i zespół muzyczny nauczycieli. Pierwszym utworem, jaki usłyszeliśmy, był ,,Zacznij od Bacha’’ Zbigniewa Wodeckiego, niedawno zmarłego, znanego i lubianego artysty.

Gratuluję uczniom tak wspaniałego sukcesu i dostąpienia zaszczytu podczas podsumowania konkursu w Krakowie.

A oto ich wrażenia:

***

,,Dnia 12.06.17 r. wraz z Aleksandrą Walochą, Jakubem Łątką, Karoliną Lisiak oraz mamą Karoliny i panią Renatą Gąsior wybrałam się do Krakowa na uroczystość rozdania nagród w Małopolskim Konkursie Literackim „Przez porażkę do sukcesu”. Zostałam laureatką II stopnia, Ola – III stopnia,   a Kuba został wyróżniony. Natomiast Karolina zdobyła nagrodę III stopnia, ale w konkursie plastycznym. Sama wiadomość wzbudziła w nas tak wielkie emocje, że w słowa nie można tego w żaden sposób ubrać. Emocjonująca była również podróż pociągiem. Nie wiem, czy to z powodu tego, że tak miło się jechało, czy z powodu tego, że nie mogliśmy się doczekać samego rozdania nagród. W Sali Miedzianej Muzeum Historycznego Miasta Krakowa, w której miała odbyć się uroczystość panowała sympatyczna atmosfera. Mieliśmy czas obejrzeć prace innych nagrodzonych uczniów. W czasie gali o wrażenia artystyczne zadbał chór z tamtejszej szkoły oraz soliści. Uroczystość została godnie przygotowana, wszelakie nagrody zostały rozdane, a my dalej nie możemy uwierzyć, że zostaliśmy laureatami….’’.

Agata Janusz, kl. V b

,,W poniedziałek rano pojechaliśmy pociągiem do Krakowa na rozstrzygnięcie konkursu „Przez porażkę do sukcesu”. Po przyjeździe na miejsce poszliśmy na Rynek i podziwialiśmy Sukiennice i karmiliśmy gołębie. Następnie udaliśmy się do Sali Miedzianej Muzeum Historycznego Miasta Krakowa, gdzie odebraliśmy dyplomy i nagrody w postaci książek i słoników na szczęście. Po rozdaniu nagród zwiedziliśmy kościół Mariacki. Ten wyjazd bardzo mi się podobał, ponieważ docenione zostały nasze prace oraz mieliśmy okazję odwiedzić przepiękne miasto Kraków’’.

Aleksandra Walocha, kl. IV b

***

,,12 czerwca pojechaliśmy razem z panią od j. polskiego do Krakowa po odbiór nagród z konkursu plastycznego i literackiego.

Słuchaliśmy fragmentów nagrodzonych prac literackich. Były to bardzo ciekawe opowiadania. Bardzo podobało mi się, jak dzieci ze szkoły podstawowej śpiewały piosenki, a nauczyciele grali na różnych instrumentach. Największe wrażenie zrobił na mnie chłopiec, który zaśpiewał piękną piosenkę Zbigniewa Wodeckiego. Cieszę się, że zajęłam III miejsce, chociaż moja praca plastyczna nie była taka duża jak pozostałe. Rysunki wszystkich dzieci były piękne. Gdy zaglądnęłam do torebki z nagrodą, nie mogłam uwierzyć, że dostałam zdjęcie mojej pracy plastycznej oprawione w piękną błyszczącą ramkę. Otrzymałam też ogromną książkę z baśniami i szklanego słonika na szczęście. Dyplom chyba sobie oprawię i powieszę na ścianie. Gdy uroczystość się skończyła, poszliśmy do kościoła Mariackiego, a potem na lody. W drodze powrotnej w pociągu było bardzo wesoło, bo wszyscy rozmawiali i żartowali’’.

Karolina Lisiak, kl. IV c

,,12.06.2017 r. wziąłem udział wraz z moimi trzema koleżankami ze szkoły podstawowej w Tuchowie w uroczystym podsumowaniu XIII edycji Małopolskiego Konkursu Literackiego i Plastycznego„Przez porażkę do sukcesu”. Do Krakowa pojechaliśmy pod opieką pani Renaty Gąsior pociągiem relacji Tuchów – Kraków. Podróż minęła nam w bardzo miłej atmosferze, wszyscy czuli się podekscytowani jazdą pociągiem i nie tylko. Wizja wręczania nagród wywoływała u mnie bardzo pozytywne emocje – od ekscytacji po radość, a także lekką tremę. Po przybyciu do Krakowa spacerem doszliśmy do Rynku, który zwiedzaliśmy. Zobaczyliśmy Sukiennice, ratusz, pomnik Adama Mickiewicza oraz kościół Mariacki, z którego wieży dobiegał słynny krakowski hejnał. Zabytki Krakowa niewątpliwie są piękne i majestatyczne. Wzbudzają w nas zachwyt i dumę, że w naszym kraju są tak urokliwe miejsca. W Sali Miedzianej, podczas uroczystości rozdania nagród, wszystkim uczestnikom towarzyszyły ogromne emocje. Każdy z nas nie mógł się doczekać, kiedy otrzyma swoją nagrodę. W sali panowała bardzo miła i uroczysta atmosfera. Udział w konkursie oraz zdobycie wyróżnienia było dla mnie bardzo ciekawym oraz cennym doświadczeniem. To miłe, kiedy nasze starania i zaangażowanie są docenianie przez tak szacowne grono, począwszy od naszych nauczycieli w szkole, po jury konkursowe w Krakowie. Moim zdaniem udział w konkursach rozbudza naszą wyobraźnię, motywuje do kreatywnego myślenia i pomaga w zdobywaniu nowych doświadczeń w naszym życiu. To też świetna zabawa!’’.