Szkoła Podstawowa w Tuchowie
PO WER IV

Dziewiąty dzień naszego wyjazdu do Portugalii

Dziewiąty dzień naszego wyjazdu do Portugalii rozpoczęliśmy dobrym śniadaniem, następnie pociągiem wyruszyliśmy w drogę do Porto.
Na początku naszego pobytu w tym mieście wybraliśmy się do muzeum ,,World of Discoveries”. Tam oglądaliśmy różne modele starych statków, które służyły portugalskim odkrywcom. Pani przewodnik opowiadała nam (w języku angielskim) o życiu w trakcie rejsu i o znajomości map. Po oglądnięciu eksponatów, udaliśmy się do drugiej części muzeum, gdzie płynęliśmy łódkami na mini rzece, oglądając sceny i miejsca z różnych rejonów świata i w ten sposób, po raz kolejny zapoznaliśmy się z dorobkiem portugalskich odkrywców. Gdy zakończyliśmy zwiedzanie, wyruszyliśmy na pyszny lunch do restauracji.
Kolejną atrakcją była przejażdżka kolejką linową nad miastem. Po przejeździe poszliśmy na most Ponte Luís I z pięknym widokiem na miasto i rzekę. Później zwiedzaliśmy księgarnię ,,Lello”, gdzie znajdowały się stare tomy Harrego Pottera i inne ciekawe książki. Po spędzonym czasie w księgarni mogliśmy udać się do kawiarni lub zakupić pamiątki. Następnie wspólnie udaliśmy się do pobliskiej galerii. Do hotelu wróciliśmy pociągiem, a dzień pełen wrażeń zakończyliśmy kolacją.

Opracowanie:
Wiktoria Sajdak
Alicja Rapała
Honorata Łątka
(we współpracy z opiekunami projektu)