Szkoła Podstawowa w Tuchowie
AktualnościPO WER IV

Siódmy dzień pobytu w Portugalii

Siódmy dzień mobilności zaczęliśmy jak zwykle od śniadania – tym razem nie musieliśmy wstać tak wcześnie, jak w ostatnich dniach, ponieważ nie mieliśmy napiętego grafiku jak innymi dniami. Dzisiejszy dzień przeznaczyliśmy na aktywny wypoczynek i zwiedzanie kolejnych miejsc w Portugalii.
Po śniadaniu udaliśmy się do pobliskiego kościoła. Msza św. wyglądała całkiem inaczej. Przez większość mszy ludzie grali na instrumentach muzycznych, śpiewali, a inni klaskali w rytm muzyki. Przez to msza była „luźniejsza” i wydawało się, że wierni dużo bardziej uczestniczą w nabożeństwie niż na mszach w Polsce.
Następnie wróciliśmy do hotelu na obiad oraz aby przygotować się do wyjazdu na plażę w Fão. Gotowi do drogi wyruszyliśmy autobusem nad ocean. Po przyjedzie na miejsce naszym oczom ukazał się piękny widok wielkich piaskowych wydm. Aby do nich dotrzeć, szliśmy drewnianym mostkiem. Za pagórkami rozpościerał się piękny krajobraz. Od razu pobiegliśmy na plażę. Była ona odosobniona i nie było na niej zbyt wielu ludzi. Woda w oceanie była ciepła, więc zdecydowaliśmy się wejść i popływać. Był to świetnie spędzony czas z przyjaciółmi. Przez cały czas mogliśmy też ćwiczyć nasze umiejętności językowe. Na koniec dnia po powrocie z plaży oraz po kolacji udaliśmy się jeszcze na ostatni dzień fiesty – Barcelos, Cidade de Medieval. Tam odwiedziliśmy parę kramów z pamiątkami i przekąskami. Podczas tej niedzieli bardzo wypoczęliśmy i nabraliśmy energii do czekających nas zadań następnego dnia.

Opracowanie:
Szymon Ablewicz
Maciej Baran
(we współpracy z opiekunami mobilności)