Projekt „Na Baśniowej Górze”
W bieżącym roku szkolnym uczniowie klas czwartych naszej szkoły mogą wziąć udział w projekcie pt. „Na Baśniowej Górze”. W jego ramach dzieci wykonują różnorodne zadania tematycznie związane z popularnymi i mniej znanymi baśniami.
A oto zadania zaproponowane przez organizatorów na luty i najciekawsze prace nadesłane przez uczniów.
JĘZYK POLSKI: wykonaj ze śniegu postać z dowolnej baśni. Wielkość „bałwana” nie jest istotna, ważne, by przedstawiał postać z dowolnej baśni. Zrób dwa zdjęcia – rzeźby śniegowej z podpisem (w podpisie ma się pojawić nazwa postaci oraz tytuł baśni, z jakiej pochodzi) oraz drugie zdjęcie – siebie ze swoją rzeźbą. Prześlij obydwa zdjęcia.
Wszystkie nadesłane prace ilustrujące to zadania pokazują niesamowitą wyobraźnię i kreatywność dzieci. Pojawiły się niemal naturalnych rozmiarów sanie Królowej Śniegu, postacie Arielki, Kopciuszka, czarownice i krasnale, a nawet magiczne zwierzęta, jak złota rybka, czy wilk. Wykonawcom gratulujemy pomysłowości, dbałości o szczegóły i zaangażowania, dzięki czemu popularne „bałwany” stały się rzeźbami ze śniegu.
Bardzo trudno było wybrać najciekawsze prace. W końcu po długich konsultacjach postanowiliśmy wyróżnić: Szymona Wantucha, Nadię Sajdak, Lilianę Mikos, Huberta Surmacza z klasy IV a, Lilianę Starzyk i Gabrysię Stokłosę z klasy IV b, Milenę Bigę i Mikołaja Bryla z klasy IV c.
JĘZYK POLSKI/ANGIELSKI: z dostępnych w domu zabawek stwórz scenkę (makietę) ilustrującą wybraną baśń. Niczego nie kupuj, wykorzystaj to, co masz w domu. Brakujące elementy można dorysować i dołączyć do makiety. Zrób 2 zdjęcia – jedno z podpisem (w podpisie ma się pojawić tytuł baśni), drugie z Tobą. Podpisz elementy makiety w języku angielskim przypinając/kładąc obok karteczki z nazwami. Prześlij obydwa zdjęcia.
Drugie zadanie projektowe także cieszyło się dużym zainteresowaniem, a nadesłane prace świadczą o nieprzeciętnej wyobraźni i zaangażowaniu dzieci. Makiety wykorzystywały zabawki, klocki lego, papierowe modele i wiele innych materiałów. Gratulujemy pomysłowości, a także znajomości języka angielskiego, dzięki której podstawowe elementy budowli otrzymały odpowiednie etykiety.
Najciekawsze prace ilustrujące wybrane baśnie, a także znajomość angielskich nazw nadesłali: Szymon Wantuch, Amelia Szablowska, Liliana Mikos z klasy IV a, Hubert Krawczyk, Bartosz Tabiś z klasy IV b oraz Milena Biga z klasy IV c.
MATEMATYKA: narysuj baśniową krainę lub baśniową postać tak, aby na Twoim rysunku było jak najwięcej prostych prostopadłych i równoległych. Rysuj przy pomocy linijki i ekierki. Rysunek pokoloruj tak, aby linie prostopadłe i równoległe były dobrze widoczne. Nadaj swojej pracy tytuł, umieść w widoczny miejscu nazwisko autora, zrób zdjęcie i wyślij. Swoją pracę zachowaj. Kiedy wrócimy do szkoły, przekażesz ją swojej nauczycielce matematyki. Najlepsze prace z matematyki nadesłali: Hubert Surmacz, Amelia Szablowska, Liliana Mikos i Nadia Sajdak z klasy IV a, Wiktor Trzeciak, Gabrysia Stokłosa, Hubert Krawczyk z klasy IV b, Milena Biga, Nikola Wojtanowska, Mikołaj Bryl, Liliana Zięba, Zuzanna Tyrka z klasy IV c.
Na koniec pragniemy wyróżnić dzieci, które zaangażowały się we wszystkie dotychczasowe zadania projektowe. Są to: Nadia Sajdak, Hubert Surmacz, Amelia Szablowska, Szymon Wantuch z klasy IV a, Kacper Bator, Bartosz Tabiś, Wiktor Trzeciak z klasy IV b oraz Milena Biga, Mikołaj Bryl z klasy IV c.
Serdecznie gratulujemy wszystkim dzieciom zaangażowanym w działania projektowe i zapraszamy do pracy nad zadaniami marcowymi. A są to:
- JĘZYK POLSKI/ANGIELSKI: z dostępnych w domu materiałów przygotuj strój wybranej postaci z baśni lub makietę zamku. Ważne, byś niczego nie kupował. Można wykorzystać ubrania, papier, tektury, folie i wszystko, na co Ci wyobraźnia pozwoli. Następnie zrób zdjęcie swojej pracy i podpisz (w podpisie stroju ma się pojawić nazwa postaci, dla której przewidziany jest strój oraz tytuł baśni, z jakiej pochodzi). Zdjęcie albo wydrukuj, albo przerysuj kontury tego, co na nim jest na kartkę A4 i podpisz części ubioru lub części zamku (pomieszczenia) w języku angielskim. Prześlij dwa zdjęcia – stroju lub zamku i ich opisu. Nie zapomnij podpisać prac!
- JĘZYK POSLKI/ANGIELSKI: narysuj komiks na podstawie wybranej baśni (pamiętaj, by się na nim podpisać). Ten komiks zrób również w wersji angielskiej. Pamiętaj o użyciu krótkich, prostych zdań. Komiks w wersji angielskiej nie musi mieć takiej samej treści jak komiks w wersji polskiej.
- MATEMATYKA: wymyśl 2 zadania matematyczne o treści nawiązującej do znanych Ci baśni. Każde zadanie zapisz starannie na oddzielnej kartce A4, rozwiąż je na tej kartce, zapisz odpowiedź. Ozdób kartkę w sposób nawiązujący do treści zadania, umieść też swoje nazwisko. Wykonaj zdjęcia, podpisz i wyślij.
Kiedy wrócimy do szkoły, przekażesz ją swojej nauczycielce matematyki.