Szkoła Podstawowa w Tuchowie
Aktualności

Wycieczka klasy 4c i 4d do Tarnowa

Dnia 20 października o godz. 8:30 zebraliśmy się przed budynkiem szkoły aby wyruszyć na wycieczkę do Tarnowa. W wycieczce brały udział klasy 4d oraz 4c. Na początku pojechaliśmy do Regionalnego Centrum Edukacji o Pamięci, gdzie odbyły się warsztaty pt. ,,Polak mały i … duży’’. Podobała mi się pierwsza część warsztatów, podczas której układaliśmy flagi Polski z koralików, rozwiązywaliśmy zadania i kolorowaliśmy obrazki.

Druga część również była bardzo ciekawa. Dowiedzieliśmy się wiele o Polsce i dopasowywaliśmy do mapy miasta i kraje, graniczące z naszą ojczyzną. Mieliśmy również czas na zakup pamiątek. Następnie poszliśmy na rynek, pod ratusz. Budynek bardzo nam się spodobał. Pod ratuszem zjedliśmy drugie śniadanie, po czym weszliśmy i zostawiliśmy kurtki i plecaki w szatni- tutaj także był czas, aby kupić pamiątki. Później poszliśmy na górę, gdzie pani przewodnik opowiadała nam o dawnych portretach, których bardzo dużo wisiało na ścianach. Następnie dziewczynki poszły do innej sali , a chłopcy do innej. W ramach warsztatów pt. „ Od gałganka do szlachcianki” robiłyśmy sukienki dla lalek. Chłopcy wzięli udział w zajęciach pt. „Wio koniku, wio!”, w czasie których ozdabiali siodła.

Kiedy wszyscy skończyli, zabraliśmy swoje rzeczy i pojechaliśmy autobusem do szkoły.

Uważam, że to była bardzo ciekawa wycieczka. Dużo się podczas niej nauczyłam.

Laura Sajdak, klasa 4d

***

Dnia 20 października br. klasy 4c i 4d wraz z wychowawczyniami o 8:30 wyjechały na wycieczkę do Centrum Edukacji o Pamięci i Muzeum Ratusz – Galerii Sztuki Dawnej w Tarnowie.

Na początku w autobusie zajęliśmy miejsca, po czym pani sprawdziła obecność. Po 20 minutach jazdy autokarem byliśmy na miejscu. Gdy weszliśmy do muzeum, pani przewodniczka już tam na nas czekała. Ściągnęliśmy kurtki i plecaki i rozdzieliliśmy się na dwie klasy. Moja klasa 4 c zaczęła od zwiedzania Centrum Edukacji o Pamięci. Mogliśmy tam zobaczyć eksponaty, takie jak na przykład mundury, uzbrojenia, fotografie, dokumenty oraz unikatowe pamiątki związane z II wojną światową. Później przeszliśmy na zajęcia muzealne ,,Polak mały i … duży’’, gdzie z koralików PYSSLI zrobiliśmy własne serca w polskich barwach narodowych, które zabraliśmy na pamiątkę do domu. Następnie kolorowaliśmy herb i rozwiązywaliśmy różne ciekawe zagadki. Po skończonych zajęciach ubraliśmy kurtki, zabraliśmy plecaki i wyruszyliśmy do Ratusza na lekcję muzealną. Podzieliliśmy się na dwie grupy. Chłopcy uczestniczyli w spotkaniu ,,Wio, koniku wio!’’, a ja wraz z koleżankami w zajęciach ,,Od gałganka do szlachcianki’’. Pani przewodnik opowiedziała nam o portretach i dawnych staropolskich strojach, np. z czego były wykonane. Następnie udaliśmy się do sali, gdzie samodzielnie zrobiliśmy lalkę w stroju szlacheckim. Po skończonych zajęciach wróciliśmy autobusem do Tuchowa.

Według mnie warto było pojechać na tę wycieczkę, by przybliżyć sobie historię naszego kraju. Dowiedzieć się więcej o II wojnie światowej, poznać ciekawostki o dawnych strojach szlacheckich. Najbardziej podobały mi się zajęcia, gdzie mogłam zrobić serce z koralików i własną lalkę w stroju szlacheckim. Nie było nic, co mi się nie podobało, wręcz przeciwnie uważam, że mogłam poszerzyć swoją wiedzę. Jestem bardzo zadowolona z wycieczki i mam nadzieję, że będzie ich więcej.