Szkoła Podstawowa w Tuchowie
AktualnościPO WER III

“Caminho de Santiago”

Dzień 10 pobytu uczniów w Portugalii podczas projektu „Ponadnarodowa Mobilność Uczniów”

Dzisiejszy dzień był bardzo intensywny dla wszystkich z nas. Wcześnie rano po śniadaniu wyruszyliśmy do szkoły w Barcelos. W szkole czekało na nas omówienie trasy zaplanowanego wcześniej spaceru szlakiem Świętego Jakuba oraz zajęcia o zdrowej diecie, aktywności fizycznej i stresie. Po wyjściu ze szkoły oraz zrobieniu zakupów przed wyprawą wyjechaliśmy na lunch do restauracji. Następnie, na rynku w Barcelos rozpoczęliśmy naszą wyprawę – odcinek szlaku świętego Jakuba z Barcelos do Tamel (São Pedro Fins). Towarzyszyła nam ciepła i słoneczna pogoda. Naszym przewodnikiem był pan Jorge, nauczyciel historii sztuki w naszej szkole partnerskiej. Podczas wędrówki przeszliśmy w sumie 8 kilometrów. Po ukończeniu tego etapu szlaku wróciliśmy autobusem do hotelu. Piesza wędrówka na szlaku świętego Jakuba nie była dla nas aż tak bardzo męcząca, więc po powrocie udaliśmy się jeszcze na okoliczną dziką plażę, żeby obejrzeć zachód słońca nad oceanem. W ten sposób pożegnaliśmy się z Atlantykiem.

Opracowanie: Amelia Poręba (we współpracy z opiekunami mobilności)