Szkoła Podstawowa w Tuchowie
AktualnościPO WER III

“Viva Portugal – Dia da Republica

Dzień 9 pobytu uczniów w Portugalii podczas projektu „Ponadnarodowa Mobilność Uczniów”
Dzisiejszy dzień zaczął się troszeczkę bardziej leniwie niż te, które do tej pory przeżyliśmy w Portugalii. Mogliśmy pospać trochę dłużej niż w ostatnich dniach ponieważ tutaj 5 października obchodzi się święto narodowe z okazji założenia Republiki Portugalii. Po śniadaniu pożegnaliśmy się z naszymi nowo poznanymi przyjaciółmi z Garwolina, którzy już dzisiaj wracali do Polski. Następniem tworzyliśmy pracę związaną z dzisiejszym historycznym świętem oraz kończyliśmy nasze prace projektowe z poprzednich dni. Gdy kolejne części były gotowe, na drugie śniadanie poszliśmy do kawiarni, w której już wcześniej jedliśmy różne dobre rzeczy. Około godziny 13.00 zjedliśmy obiad i przy okazji nasz portugalski przyjaciel od serca, Bruno – pracownik restauracji, nauczył nas paru słówek w swoim ojczystym języku. Po obiedzie spędzaliśmy czas na plaży. W hotelu kilkoro uczniów pod opieką nauczyciela przygotowywało się do zbliżającego się Małopolskiego Konkursu Języka Angielskiego. Po przygotowaniach uczniowie ci dołączyli do nas. Nad oceanem fale były tak ogromne, że tam gdzie siedzieliśmy ostatnio woda sięgała do kolan. Na kolacji czekała nas miła niespodzianka. Dzisiaj, pierwszy i zapewne ostatni raz podczas pobytu, ku naszej radości jedliśmy na kolację pizzę:)
Opracowanie: Emilia Sajdak, Emilia Michałek, Ania Styrkowiec (we współpracy z opiekunami mobilności)