Szkoła Podstawowa w Tuchowie
AktualnościZdjęcia Gim

ZS -> Zielona Szkoła – Pogorzelica 2016

Spora grupa uczniów naszej szkoły bardzo atrakcyjnie spędziła 10 dni czerwca bieżącego roku szkolnego. Na Zieloną szkołę do Pogorzelicy wyjechały 2 autokary: w jednym uczniowie szkoły podstawowej, a w drugim gimnazjaliści.

Pogorzelica to urocza miejscowość, położona wśród sosnowych lasów nad Bałtykiem, niedaleko Kołobrzegu.

Nasz ośrodek „Dziejba leśna” pomieścił także uczniów z sąsiednich szkół w Burzynie, Siedliskach i Rzepiennikach, a tutejsza stołówka serwowała tak wspaniałe potrawy, że nie powstydziłby się ich kilkugwiazdkowy hotel – dla każdego niejadka znalazło się coś pysznego.

Codziennie mieliśmy zapewnionych wiele atrakcji: byliśmy w Międzyzdrojach na Alei gwiazd, w Świnoujściu zwiedziliśmy Fort Gerharda i płynęliśmy promem, widzieliśmy ruiny podmywanego przez morze kościoła w Trzęsaczu, zwiedziliśmy molo oraz port w Kołobrzegu.

W oddalonym o 4 km od Pogorzelicy Niechorzu znajduje się jedna z latarni morskich na polskim wybrzeżu, z której podziwialiśmy widok na morze i okolicę, a pozostałe latarnie oglądaliśmy w Parku miniatur znajdującym się obok niej. Innym razem robiliśmy sobie wesołe zdjęcia z figurami woskowymi znanych postaci w Muzeum figur woskowych.

Dla lubiących ruch na świeżym powietrzu nie zabrakło atrakcji – mogliśmy codziennie korzystać z boisk do piłki nożnej plażowej, siatkówki, tenisa stołowego, basenu, a także wspinać się w parku linowym z kilkoma trasami dla mniej i bardziej odważnych, w którym każda grupa spędziła całe popołudnie. Było Turkusowe jeziorko, spacery nad morze, gry i zabawy na plaży, grillowanie, a wieczorami każda szkoła organizowała różne konkurencje np. Mam talent (do kibicowania), Kocham cię Polsko, Bitwa na głosy, Pokaz mody na wesoło itp.

Pobyt nad morzem kończył się dla każdego, kto był pierwszy raz uczestnikiem Zielonej szkoły chrztem – tzw. Neptunalia. Odbyły się one w niepowtarzalnej atmosferze na plaży, a kandydaci na wilków morskich musieli przejść kilka prób zanim otrzymali certyfikat i własne imię od władcy mórz i oceanów.

Z pewnością każdy z nas będzie mile i długo wspominać ten pobyt na Zielonej szkole i dołączy do grona jej uczestników w przyszłym roku. Zapraszamy!